5 Μαρτίου 2010

Ξένος τύπος και Ελληνική μπουρζουαζία..Αλήθεια έχουμε ευθύνες;

Το τελευταίο διάστημα ασχολούμαστε συνεχώς με τα δημοσιεύματα του ξένου τύπου εις βάρος της χώρας και της νοοτροπίας μας. Αφορμή αποτέλεσε το περιβόητο πλέον εξώφυλλο του γερμανικού focus με την Αφροδίτη της Μήλου. Σίγουρα πολλά από τα δημοσιεύματα κινούνται στην αισθητική χυδαιότητα. Σίγουρα πολλά από τα δημοσιεύματα κρύβουν πίσω τους παιχνίδια χρηματοοικονομικής χειραγώγησης. Αν απομονώσουμε τις ενστάσεις μας γύρω από το πώς και το γιατί των δημοσιευμάτων, και περιοριστούμε στο τι γράφουν για εμάς, θα διαπιστώσουμε πως η μεγάλη πλειονότητα των δημοσιευμάτων απλά καθρεφτίζει την ελληνική πραγματικότητα των χρόνων της μετά ΕΟΚ εποχής μας. Πόσο ψέμα είναι πως τα χρήματα που εισέρευσαν από τα ευρωπαϊκά ταμεία αντί να χρησιμοποιηθούν για ανάπτυξη, έγιναν τραπεζικοί λογαριασμοί ημετέρων και δημιουργία πελατειακών σχέσεων; Πόσο ψέμα είναι πως τα τελευταία χρόνια έχουμε δημιουργήσει μια νεοπλουτίστικη κοινωνία της μπουρζουαζίας με δανεικά χρήματα; Πόσο ψέματα είναι πως έχουμε δημιουργήσει ένα υδροκέφαλο γραφειοκρατικό κράτος με υπεράριθμο δημόσιο τομέα που λειτουργεί παθογόνα και κυρίως μη παραγωγικά; Πόσο ψέμα είναι πως έχουμε ένα κράτος και μια κοινωνία ωχαδερφισμού και μετάθεσης των προβλημάτων για το μέλλον; Πόσο ψέμα είναι εν τέλει πως ποτισμένοι από το μεγαλοϊδεατισμό και το κόμπλεξ μας θεωρούμε τον εαυτό μας ως τον εκλεκτό που έδωσε τα φώτα του πολιτισμού πριν 2500 χρόνια και έκτοτε οι υπόλοιποι μας χρωστούν λόγω «προπατορικού αμαρτήματος»; Αλήθεια, με ποιο λαό γείτονα ή μη τα έχουμε καλά ; Αντί να ψάχνουμε για εχθρούς παντού όπως κάνουμε πάντα, αντί να κοιτάμε τι κρύβετε πίσω από την κουρτίνα των επιθέσεων, αντί να ψάξουμε για άλλη μια φορά να βρούμε όπως ξέρουμε τις δικαιολογίες για τα πάντα, ας κοιταχθούμε στον καθρέφτη μας να δούμε ποιος όπλισε με επιχειρήματα τους «εχθρούς» μας και τι θα κάνουμε με την παθογένεια μας. Όταν όμως την ημέρα που ανακοινώνονται μέτρα που μας στερούν δικαιώματα εμείς αναγάγουμε σε θέμα της ημέρας και τρέχουμε κατά 200.000 να εξαντλήσουμε το τελευταίο πορνό video της εγχώριας υποκουλτούρας μας τότε ίσως οι «εχθροί» μας και λίγα μας λένε…

9 σχόλια:

Scud είπε...

Οι εχθροί είναι εντός των πυλών... Και, δυστυχώς, τα σημάδια είναι τα πλέον ανησυχητικά. Η 'αλβανοποίηση' του Έλληνα σε σχέση με την ψευτο-μπουρζουαζία και τα κόμπλεξ που πολύ σωστά ανέφερες, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ.

Αντίλογος είπε...

απλα ζούμε πλέον τις συνέπειες μιας χρόνιας νόσου που αντιμετωπίζαμε ως γριπη.αν την αντιμετωπίζαμε..

Unknown είπε...

Αντίλογε, είχα ξεκινήσει να γράφω ένα παρόμοιο πόστ με τίτλο "Όσα παίρνει ο άνεμος", αλλά κάπου στις πρώτες αράδες είπα να κάνω ένα διάλειμμα και να ρίξω μια ματιά στα ιστολόγια που παρακολουθώ...Ε δεν φαντάζεσαι την έκπληξη μου όταν διάβασα το δικό σου που έλεγε πάνω κάτω, αυτά που σκεφτόμουν κι εγώ να αναπτύξω στο άρθρο μου...Συμφωνώ τόσο πολύ με όσα γράφεις, που θεωρώ πως δεν έχει νόημα να συνεχίσω να γράφω το θέμα μου, μια και με πρόλαβες - αν μου επιτρέπεις θα ήθελα να το αναδημοσιεύσω στο δικό μου blog , ίσως και με κάποιες δικές μου προσθήκες....

Unknown είπε...

..Δεν μπορώ να καταλάβω πως εμφανίζεται αυτή η φώτο σαν δική μου στο προηγούμενο σχόλιο , μια και δεν είμαι εγώ...Απ' τα περίεργα του Διαδικτύου :)

Αν εμφανιστεί πάλι η ίδια και σ'αυτό το σχόλιο , θ'αρχίσω τα βουντού μου φαίνεται....

Unknown είπε...

..Τελικά με κάποιο "μαγικό" τρόπο , σήμερα αποκαταστάθηκε η πραγματικότητα...και στα δύο παραπάνω σχόλια σε δύο διαφορετικές φώτο, είμαι εγώ και η εικόνα που συνόδευε το πρώτο μου σχόλιο (όπου απεικονιζόταν κάποιος άλλος που δεν γνωρίζω), εξαφανίστηκε...

Υ.Γ. Όχι, δεν έκανα βουντού όλο το βράδυ....

Αντίλογος είπε...

Saab κατ αρχήν ευχαριστώ για το σχόλιο.Προφανώς και μπορείς να αναδημοσιεύσεις το σχόλιο και να κανεις προσθήκες. Εσύ ειδικα δε χρειαζεσαι καμμία αδεια για να το κανεις αφού κινούμαστε στο χώρο απο τις ίδιες ανησυχίες και είμαστε νομίζω στο ίδιο μήκος κύματος..Τώρα όσον αφορα τα παιχνίδια του διαδικτίου, μπορεί η φώτο σου να ενοχλεί την παγκόσμια κυβέρνηση ή να θέλουν ύπουλα να σε πολεμήσουν εκ των έσω λόγω της πρόταιρης παρουσίας σου στους ενωμένους...Και εκεί δεν πιανουν ουτε τα βουντου.

Unknown είπε...

Καλησπερα.
Αυτογνωσια φιλοι μου,Αυτογνωσια.
Καποτε παιδι μου μαθανε πως μετα την προσευχη[ εδω εκανε την δουλεια της η γιαγια] πριν με παρει ο υπνος επρεπε να σκεφθω ολη την ημερα που περασε,ανασκοπιση δηλ.προκειμενου να εντοπισω τι δεν εκανα σωστο!!
Αν ειπα ψεματα,αν μιλησα ασχημα σε καποιον γειτονα ,αν,αν,αν..........
Πολλες φορες θυμωνω αναδρομικα και σημερα ακομη ,μου φαινεται πως μ'αδικησαν κι' ομως ειχαν δικαιο.
Χρειαζεται και το ΑΛΑΣ.

Crux είπε...

Οι τεχνικές αποπροσανατολισμού του όχλου φαίνεται πως λειτούργησαν καλά.Εγώ θα το πάω λίγο πιο πέρα και θα αναρωτηθώ αν είναι συμπτωματικό και τυχαίο πως το συμβάν με την εφημερίδα έγινε κατά την περίοδο ανακοίνωσης των μέτρων.Ο σοβινισμός αν μη τι άλλο είναι μια πολύ αποτελεσματική μέθοδος παραπλάνησης και εύκολη να εφαρμοστεί σε εγωκεντρικούς χαρακτήρες που θεωρούνται αλάνθαστοι.
Αυτό που με ανησυχεί είναι η συχνότητα με την οποία μεταβάλλονται οι διαθέσεις μας.Η τηλεόραση μπορεί πλέον να ελέγξει πλήρως τη σκέψη πολλών ανθρώπων.Μέσα σε μια εβδομάδα μισήσαμε τους Γερμανούς τους οποίους θεωρούσαμε σωστό παράδειγμα στην Ευρώπη και χρησιμοποιούσαμε σαν μέτρο σύγκρισης και αντίθεσης για να προβάλλουμε τον πολιτισμό τους.Ταυτόχρονα σε μια μέρα φιλιώσαμε με τους Γάλλους επειδή μας χορήγησαν δάνειο.

Φανή είπε...

Aγαπητε μου Λεωνιδα οι πολυ σωστες διαπιστωσεις σου , ξερεις ,δεν αφορουν μονο τους νεοελληνες αλλα ειναι ενα φαινομενο που παρατηρειται...δυστυχως... σε ολες μα ολες τις καπηταλιστικες κοινωνιες. Ας μην το αναλυσουμε απο δω ομως...
Μην επικεντρωνεσαι λοιπον μονο στην Ελλαδα γιατι εξω τα πραγματα δεν ειναι καλυτερα απλα, ολο αυτο, τωρα βρισκεται στο κρεσεντο του.
Ενα ειναι βεβαιο... γι αυτο το σημερινο χαλι ειμαστε ολοι συνυπευθυνοι γιατι "ουδεις αναμαρτητος"..